دانستني هاي سبك زندگي و سلامت دانستني هاي سبك زندگي و سلامت .

دانستني هاي سبك زندگي و سلامت

برگشت پذيري جراحي بيني گوشتي چقدر واقعيت دارد؟

داشتن بيني گوشتي مشكلات زيادي را براي شخص ايجاد مي كند. مشكلاتي مانند چربي هميشگي پوست بيني و چالش داشتن در جراحي بيني. خيلي از اين افراد ممكن است تصميم به جراحي بيني خود بگيرند اما برخي ممكن است به دلايلي از اين كار منصرف شوند.اين عقيده كه عمل بيني گوشتي فايده اي ندارد ميان خيلي اي افراد وجود دارد. زيرا گمان مي شود بعد از عمل بيني گوشتي فرم بيني بازمي گردد. در اين مقاله مي خواهيم ببينم اين گفته چقدر حقيقت دارد و اينكه براي جراحي گوشتي بايد چه نكاتي رعايت شود. پيشنهاد مي كنيم تا آخر اين مقاله با ما همراه باشيد.

عمل بيني گوشتي

آيا عمل بيني گوشتي برگشت پذير است؟

قبل از اينكه به اين سوال پاسخ دهيم بهتر است با رايج ترين خصوصيات بيني هاي گوشتي آشنا شويم. اين بيني ها غضروف بسيار نرمي دارند به طوري كه با فشردن نوك بيني، به راحتي به سمت پايين خم مي شود، پوست بيني هاي گوشتي معمولا چرب است و پره هاي بيني بزرگ است، زاويه بين تيغه بيني و سوراخ هاي آن به شكل ذوزنقه است.

اما حالا برويم سراغ سوال اصلي اين مقاله. اين مطلب كه عمل بيني گوشتي برگشت پذير است كاملا بي اساس و افسانه نبوده. در گذشته بسياري از جراحان كارنابلد بخش زيادي از غضروف بيني گوشتي را مي تراشيدند و به منظور كوچك كردن نوك آن چربي زيادي را برمي داشتند، مشكل اين روش اين بود كه به دليل ماهيت انعطاف پذيري غضروف، بيني دوباره به حالت سابقش برمي گشت اما حالا با پيشرفت علم پزشكي، روش عمل بيني گوشتي هم دستخوش تغييرات زيادي شده است.

در روش نوين عمل بيني گوشتي، پزشكان غضروف بيني را به جاي تراشيدن تقويت و ساختار آن را محكم مي كنند. در اين روش، غضروف تيغه وسط بيني توسط پزشك برداشته مي شود و در نوك آن قرار مي گيرد، در نتيجه غضروف محكم و تقويت مي شود و ديگر به حالت قبل برنمي گردد.

نكته ديگر كه بايد حتما در عمل بيني گوشتي حتما مورد توجه قرار بگيرد، مقدار چربي است كه بايد برداشته شود. اين مقدار نبايد كم و زياد شود وگرنه باعث بروز مشكلات زيادي در سلامتي بيمار مي شود.

برگشت پذيري عمل بيني گوشتي

مهم ترين نكته اي كه بيمار بايد به آن توجه كند انتخاب پزشك حرفه اي و با تجربه است. جراحي بيني گوشتي به هيچ وجه كار آساني نيست و اختياج به تبحر زياد دارد. اگر از پزشكان مجموعه دكتربيوتي كمك بگيريد مي توانيد مطمئن باشيد كه به هيچ وجه بيني شما به حالت سابق برنمي گردد.

مراقبت هاي قبل از عمل بيني گوشتي

  • استعمال دخانيات ممنوع: تا دو هفته قبل از عمل بيني نبايد هيچ گونه مواد دخانيات مصرف كنيد.
  • حتما پزشكتان را در جريان داروهايي كه مصرف مي كنيد قرار دهيد. از مصرف داروهايي نظير آسپرين و ايبوپروفن اجتناب كنيد.
  • سعي كنيد از هر عاملي كه باعث استرس و نگراني شما ميشود دوري كنيد.
  • ۸ ساعت قبل از عمل آب و غذا نخوريد.
  • رژيم غذايي سالم داشته باشيد.

مراقبت هاي بعد از عمل بيني گوشتي

مراقبت هاي بعد از عمل بيني گوشتي

  • از ۲۴ الي ۴۸ ساعت بعد از جراحي درد و ورم و كبودي را تجربه خواهيد كرد. پس در اين زمان بايد فقط استراحت كنيد و طبق نسخه پزشكتان مسكن يا دارو ها را مصرف كنيد.
  • هنگام خواب بايد سربالا بخوابيد.
  • كمپرس سرد را براي جلوگيري از درد و ورم به اطراف بيني بماليد.
  • سعي كنيد غذاهاي نرم كه از جويدن و فشار آوردن جلوگيري ميكند ميل كنيد.
  • از پايين آوردن سر و انجام ورزش و حركات سنگين اجتناب كنيد.
  • از دهان سرفه يا عطسه كنيد
  • از مواد غذايي كه حاوي سديم هستند  مانند كرفس يا آب آناناس مصرف كنيد زيرا سديم باعث كاهش تورم ميشود.

مجموعه دكتر تهران بيوتي

دكتر تهران بيوتي يك كلينيك تخصصي زيبايي در تهران است كه انواع خدمات زيبايي و به خصوص جراحي بيني را براي مراجعان انجام مي دهد. جراحان اين مجموعه به طور خاص در جراحي بيني گوشتي تخصص دارند. بنابراين اگر مي خواهيد بهترين تجربه را از جراحي بيني گوشتي خود داشته باشيد به سايت دكتر تهران بيوتي مراجعه كنيد و اطلاعات بيشتر را از آنجا كسب كنيد.

 

 


برچسب: عمل بيني گوشتي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۰:۵۰ توسط:دكتر تهران بيوتي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :